Головна » Статті » Поезія » Збіґнєв Герберт |
Реальний поєдинок Аполлона і Марсія (абсолютний слух і необмежений діапазон) відбувся в надвечір’я там як відомо судді віддали перемогу богу
той міцно прив’язав до дерева й ретельно відділив від тіла шкіру Марсій кричав і коли крик сягав шляхетних вух він тішився відлунням крику
тамуючи тремтіння від огиди шкребе своїм знаряддям Аполлон
лиш уявивши голос Марсія це монотонне складене з одного звуку А
по суті Марсій вважав безцінним скарбом своє тіло
печінки лисий горб поживний білий жир шумливий ліс легень смачні пригорки м’язів озеро жовчі, кров і холод зимового вітру в кістках над сіллю спогадів
тамуючи тремтіння від огиди шкребе своїм знаряддям Аполлон
тепер до хору додалися хребці від Марсія але здебільшого лиш А ще глибше з домішком іржі
цього не можуть витримати нерви бога із витончених матеріалів
по гравійній алеї обсадженій самшитом йде переможець роздумуючи чи завивання Марсія підхопить час як новий напрямок мистецтва – скажімо – специфічний
раптом йому під ноги впав закам'янілий соловей
він оглянувся і побачив що дерево де Марсій був прив’язаний зробилось сивим повністю * Афіна винайшла флейту (авлос) і грала на ній чудові мелодії. Всі боги заслуховувалися, але Гера і Афродіти чомусь сміялися. Афіна подивилася на своє відображення в воді і побачила, яке кумедне її обличчя з надутими щоками і виряченими очима. Розгнівана, кинула флейту, пообіцявши нещастя будь-кому, хто її візьме. Знайшов цю флейту сатир Марсій, син річкового бога Еагра. Він досяг у грі на флейті такої досконалості, що зважився викликати на змагання Аполлона. Судили змагання Музи, подруги Аполлона, і відомий своєю неупередженістю цар Мідас. Переможцеві було дозволено обрати будь-яку кару для переможеного. Гра Аполлона на кіфарі (лірі) здалася Музам кращою, а Мідас віддав перевагу Марсію. За це Аполлон винагородив Мідаса ослячими вухами і, як переможець, наказав прив’язати Марсія до дерева і чи то власноруч зідрав з живого шкіру, чи то це зробили скіфи за його наказом. У міфі відобразилося змагання культів Аполлона і Діонісія. Спокійне, гармонійне звучання струнних інструментів сприймалося як таке, що звеличує дух. Вважалося, що грубий, вульгарний звук духових інструментів пробуджує низькі пристрасті. До того ж флейта була фалічним символом. Поєдинок Аполлона і Марсія – це змагання інтелектуального й емоційного, духовного й чуттєвого, традиційного і нового, аристократичного і плебейського. У Древньому Римі Марсій став символом свободи, його статуї стояли чи не на всіх ринках. Християнство теж не обійшло Марсія увагою – тема розп’яття Марсія на дереві і жорстокої страти надихала митців схожістю з жорстокими стратами християнських мучеників і, навіть, розп’яттям Христа. Apollo i Marsjasz właściwy pojedynek Apollona композитор український монах Олексей Захаренко - Dance of the clouds
| |
Переглядів: 435 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |