Головна » Статті » Поезія » Пауль Целан |
Ніхто не створить знову нас з землі і глини, ніхто не заговорить з нашим прахом. Ніхто.
Будь ти благословен, Ніхто Щоб догодить тобі, ми розцвітаємо. Тобі назустріч. Ніким були ми, є і будемо лишатися, розквітлими: Ніщо- Трояндовим Ніхто. Із пестиком ясного духу, тичинками у пустці неба, вінцем червоним слів пурпурних, що ми співали про, о про шипи. Вірш посилається на біблійну історію творення, але це, здається, не більше, ніж натяк на неї. Бог дійсно створив першу людину із землі і глини, не перемішуючи їх.. І створив Бог людину за образом Своїм, [...] (Бут 1:27) І створив Господь Бог людину з пороху [...] (Бут 2,7) Руки Твої створили мене й збудували мене. [...] (Псалом 119,23)
Містичний компонент besprechen привнесений міфом про Ґолема. Поширена єврейська легенда, що виникла в Празі, про штучну людину («Ґолема») з глини для виконання різних «чорних» робіт, важких доручень, які мають значення для єврейської громади, і головним чином для запобігання кривавим наклепам шляхом своєчасного втручання та викриття. Виконавши своє завдання, Ґолем перетворювався на пил. Створення Ґолема приписують знаменитому талмудисту і кабалісту — головному рабину Праги, Махаралю Йехуді Бен Бецалелю. Ґолем нібито відроджувався до нового життя кожні 33 роки. Щоб оживити Голема, йому в рот треба вкласти шем - магічне слово в амулеті. Голем розумів, що йому говорили, але сам говорити не міг. Образ Троянди Ніщо, Троянди Ніхто (Niemandsrose, Nichtsrose) не розшифровується буквально. Реальні ознаки троянди: пестик, тичинки, віночок з пелюсток, шипи контрастують з її означеннями Ніхто, Ніщо і з описом творення людини Ніким в першій строфі. Людині дається царство - акт свободи. Хто колись був створений для життя, тому тепер дозволено цвітіння. Колір троянди, шипи нагадують про кров і страждання Христа. В жодному з віршів Целана не проявлений так сильно конфлікт між Богом і іудаїзмом, як тут. Psalm Gelobt seist du, Niemand. Ein Nichts Mit | |
Переглядів: 340 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |